Mayo Clinic

الأطفال أيضًا يواجهون آثارًا طويلة المدى لفيروس كورونا المستجد (كوفيد-19)

Newswise — مدينة روتشستر، ولاية مينيسوتا ― تؤثر الآثار طويلة المدى لعدوى فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) على صحة بعض الأطفال والمراهقين، وكذا البالغين. في حين أن معظم الأطفال المصابين بعدوى فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) يعانون من أعراض خفيفة أو لا تظهر عليهم أي أعراض على الإطلاق، فإن أي شخص أصيب بفيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) - حتى لو كان المرض خفيفًا أو لم تظهر عليه أعراض - قد يُصاب بآثار طويلة المدى.

"يشير مفهوم فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) طويل الأمد أو الحاملون المستمرون للمرض إلى مجموعة فرعية من الأشخاص المصابين بعدوى فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19). بدلاً من التعافي في غضون أسبوعين من الإصابة، تستمر الأعراض لديهم في الظهور عادةً لمدة أسابيع أو أشهر بعد ذلك" - كما تقول نيبوني راجاباكسي، دكتورة الطب، طبيبة الأمراض المعدية للأطفال في مايو كلينك.

توضح الدكتورة راجاباكسي: "وهذا لا يحدث للجميع. لكن هذا بالتأكيد موجود تمامًا لدى بعض الأشخاص المصابين بهذه العَدوى الآن. ونحاول أن نفهم سبب حدوث ذلك لبعض الأشخاص وليس للجميع. ومن المؤكد أن هذا موجود تمامًا لدى البالغين، ونحن الآن نسمع عن حالات لدى الأطفال. ويبدو أن فئة المراهقين هي الأكثر تأثرًا".

والعديد من الدراسات قيد التنفيذ. على سبيل المثال، تدرس المعاهد الوطنية للصحة فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) عند الأطفال، بما في ذلك النتائج طويلة المدى للأطفال الذين أصيبوا بالفيروس.

تقول الدكتورة راجاباكسي: "لقد بذلت جهودًا كبيرة للمساعدة في التعرف على هؤلاء المرضى في المقام الأول ثم معرفة أفضل طريقة لمساعدتهم. يبدو أن المرضى المصابين بهذه الأعراض يواجهون صعوبة كبيرة في العودة إلى مستوى أدائهم السابق - كالعودة إلى المدرسة، والعودة إلى العمل، والعودة إلى الرياضة التي ربما كانوا يشاركون فيها".

تقول الدكتورة راجاباكسي: "من الأشياء الصعبة حقًا بشأن فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) طويل الأمد أنه ليس حالة مرضية واحدة أو مجموعة واحدة من الأعراض. يصف الناس مجموعة متنوعة من الأعراض المختلفة، مثل: التعب الشديد، وآلام العضلات، والتهاب الحلق، والحُمّى، وصعوبات التنفس، وكل شخص لديه مجموعة فريدة من هذه الأعراض. يمكن أن تستمر هذه الأعراض لفترات متفاوتة من الوقت وتكون متفاوتة الخطورة".

قد تشمل أعراض فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) طويل الأمد ما يلي:

  • التعب أو الإرهاق.
  • صعوبة التفكير أو التركيز (يشار إليها أحيانًا باسم "تشوش الدماغ").
  • الصداع.
  • فقدان حاسة الشم أو التذوق.
  • الدوخة عند الوقوف.

لم يُعرف بعد سبب إصابة بعض الأشخاص بأعراض فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) طويل الأمد أو عدد مراتها. ويمكن أن تتداخل هذه الأعراض أيضًا مع أعراض العديد من الحالات الطبية المزمنة الأخرى، ما يجعل من المهم إجراء تقييم طبي شامل للتأكد من عدم وجود مشكلة طبية أخرى تسبب تلك الأعراض.

"توجد تساؤلات بشأن هل هذه الأعراض تظهر بسبب تأثير الفيروس نفسه على أجهزة أعضاء معينة، أم أن للفيروس تأثير أكبر على جهاز المناعة لديك وكيف يستجيب للعَدوى؟ "هناك احتمالات مختلفة لما يمكن أن يكون سببًا لذلك" - كما تقول الدكتورة راجاباكسي. "لكنني أعتقد أن التركيز الأولي كان مُنصبًا على المساعدة في التعرف هؤلاء المرضى، وإيصالهم إلى الرعاية الطبية التي يمكن أن تساعدهم، ومحاولة فهم السبب الكامن الذي يقود إلى هذا".

نبذة عن مايو كلينك مايو كلينك هي مؤسسة غير ربحية تلتزم بالابتكار في الممارسات السريرية والتعليم والبحث وتوفير التعاطف والخبرة لكل مَن يحتاج إلى الاستشفاء والرد على استفساراته. لمعرفة المزيد من أخبار مايو كلينك، تفضَّل بزيارة شبكة مايو كلينك الإخبارية. للحصول على معلومات حول فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19)، بما في ذلك أداة تتبع خريطة فيروس كورونا في مايو كلينك، التي لديها توقعات لمدة 14 يومًا حول توجهات فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19)، تفضل بزيارة مركز مايو كلينك لموارد فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19).

جهة الاتصال الإعلامية:

شارون ثيمر، مكتب العلاقات العامة في مايو كلينك، البريد الإلكتروني: [email protected]



Filters close

Showing results

110 of 5857
Released: 22-Jun-2021 5:10 PM EDT
Tecnología de inteligencia artificial y ECG puede rápidamente descartar infección por COVID-19
Mayo Clinic

La inteligencia artificial puede ofrecer un manera de determinar con exactitud que una persona no está infectada con la COVID-19. Un estudio internacional y retrospectivo descubrió que la infección por SARS-CoV-2, el virus que causa la COVID-19, provoca sutiles cambios eléctricos en el corazón. Un electrocardiograma (ECG) mediado por inteligencia artificial detecta estos cambios y puede servir como una prueba rápida y confiable para descartar la infección por COVID-19.

Released: 22-Jun-2021 4:45 PM EDT
Penn Medicine to Use $1M from City of Philadelphia for Additional Community Vaccination Clinics
Perelman School of Medicine at the University of Pennsylvania

Penn Medicine will continue its collaboration with the West and Southwest Philadelphia communities to operate a series of COVID-19 vaccine clinics in partnership with community organizations, faith-based institutions, restaurants, barbershops, and even professional sports teams thanks to $1 million in funding from the City of Philadelphia, in partnership with PMHCC.

Released: 22-Jun-2021 12:30 PM EDT
Political Variables Carried More Weight Than Healthcare in Government Response to COVID-19
Binghamton University, State University of New York

Political institutions such as the timing of elections and presidentialism had a larger influence on COVID-19 strategies than the institutions organizing national healthcare, according to a research team led by a professor at Binghamton University, State University of New York.

22-Jun-2021 12:00 PM EDT
Study Testing How Well COVID-19 Vaccine Prevents Infection and Spread of SARS-CoV-2 Among University Students Now Expands to Include Young Adults Beyond the University Setting
Covid-19 Prevention Network (CoVPN)

The Prevent COVID U study, which launched in late March 2021 to evaluate SARS-CoV-2 infection and transmission among university students vaccinated with the Moderna COVID-19 Vaccine, has expanded beyond the university setting to enroll young adults ages 18 through 29 years and will now also include people in this age group who choose not to receive a vaccine.

Newswise: First Wave COVID-19 Data Underestimated Pandemic Infections
18-Jun-2021 8:30 AM EDT
First Wave COVID-19 Data Underestimated Pandemic Infections
American Institute of Physics (AIP)

Two COVID-19 pandemic curves emerged within many cities during the one-year period from March 2020 to March 2021. Oddly, the number of total daily infections reported during the first wave is much lower than that of the second, but the total number of daily deaths reported during the first wave is much higher than the second wave.

Newswise: PNNL AI Expert Harnesses Open-Source Data to Understand Human Behavior
Released: 22-Jun-2021 9:55 AM EDT
PNNL AI Expert Harnesses Open-Source Data to Understand Human Behavior
Pacific Northwest National Laboratory

PNNL researchers used natural language processing and deep learning techniques to reveal how and why different types of misinformation and disinformation spread across social platforms. Applied to COVID-19, the team found that misinformation intended to influence politics and incite fear spreads fastest.

Released: 22-Jun-2021 8:30 AM EDT
Engineering Nanobodies As Lifesavers When SARS-CoV-2 Variants Attack
Ohio State University

Scientists are pursuing a new strategy in the protracted fight against the SARS-CoV-2 virus by engineering nanobodies that can neutralize virus variants in two different ways.

Released: 21-Jun-2021 3:45 PM EDT
Rare Neurological Disorder Documented Following COVID-19 Vaccination
American Neurological Association (ANA)

In two separate articles in the Annals of Neurology, clinicians in India and England report cases of a rare neurological disorder called Guillain-Barré syndrome after individuals were vaccinated against COVID-19.

Newswise: New Analysis reveals link between birthdays and COVID-19 spread during the height of the pandemic
17-Jun-2021 12:10 PM EDT
New Analysis reveals link between birthdays and COVID-19 spread during the height of the pandemic
Harvard Medical School

Risk of SARS-CoV-2 infection increased 30 percent for households with a recent birthday in counties with high rates of COVID-19 Findings suggest informal social gatherings such as birthday parties played role in infection spread at the height of the coronavirus pandemic No birthday-bash infection jumps seen in areas with low rates of COVID-19 Households with children’s birthdays had greater risk of SARS-CoV-2 infection than with adult birthdays

Newswise: COVID-19 dual-antibody therapies effective against variants in animal study
Released: 21-Jun-2021 10:05 AM EDT
COVID-19 dual-antibody therapies effective against variants in animal study
Washington University in St. Louis

A study from Washington University School of Medicine in St. Louis suggests that many, but not all, COVID-19 therapies made from combinations of two antibodies are effective against a wide range of virus variants, and that combination therapies appear to prevent the emergence of drug resistance.


Showing results

110 of 5857

close
1.16772