Mayo Clinic

الأدوية المحللة للشيخوخة تقلل من أعراض فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) في الدراسات ما قبل السريرية

أظهر باحثو مايو كلينك وزملاؤهم في جامعة مينيسوتا أن فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) يفاقم التأثير الضار للخلايا الشائخة في الجسم. ففي الدراسات ما قبل السريرية، قللت الأدوية المحللة للشيخوخة التي تم اكتشافها في مايو بشكل كبير من الالتهاب والمرض والوفيات الناجمة عن عَدوى فيروس كورونا المستجد في الفئران الأكبر سنًا. النتائج منشورة في مجلة ساينس.

 

تساهم الخلايا الشائخة (الخلايا التالفة أو غير العاملة التي تظل في الجسم) في العديد من جوانب الشيخوخة والمرض، بما في ذلك الالتهابات والأمراض المزمنة المتعددة. استنادًا إلى "فرضية المضخم/المقاومة المتغيرة" للخلايا الشائخة التي تم تطويرها في مايو، سعى الباحثون لاكتشاف كيف يتسبب فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) في ارتفاع معدل الوفيات لدى كبار السن والمصابين بأمراض مزمنة. ووجدوا أن الخلايا الشائخة لديها استجابة متضخمة لبروتين الالتهاب التنفسي الحاد الوخيم (السارز)، مما يؤدي إلى زيادة إنتاج العوامل المسببة للالتهاب وتلف الأنسجة على يد الخلايا الشائخة.

 

كما وجد الباحثون أن الفئران الأكبر سنًا المصابة بالفيروسات، بما في ذلك فيروس كورونا المستجد المرتبط بفيروس كورونا 2 المسبب لمتلازمة الالتهاب التنفسي الحاد الوخيم (السارز)، أظهرت تفاعلًا متضخمًا مع زيادة الخلايا الشائخة، والالتهابات، ونفق ما يقرب من 100%، وذلك باستخدام نموذج تم تطويره في جامعة مينيسوتا. لكن، عندما عالج الباحثون فئرانًا مماثلة - قبل الإصابة أو بعدها - بالأدوية المحللة للشيخوخة، وهي أدوية تزيل بشكل انتقائي الخلايا الشائخة من الجسم، كانت النتيجة عكس ذلك. فزادت الأجسام المضادة المكافحة للفيروسات، بينما انخفضت مؤشرات الالتهاب والخلايا الشائخة بشكل كبير جنبًا إلى جنب مع الوفيات، لذلك أصبحت فرصة نجاة الفئران المسنة المصابة بالفيروس أقرب إلى الفئران الأصغر سنًا.

 

ويقترح الباحثون أن تقليل العبء الحالي للخلايا الشائخة لدى المرضى الأكبر سنًا أو المصابين بأمراض مزمنة قد يزيد من صمودهم، ويقلل من خطر الوفاة بسبب الالتهابات الفيروسية، ومنها: فيروس كورونا 2 المسبب لمتلازمة الالتهاب التنفسي الحاد الوخيم (السارز). الآن توجد ثلاث تجارب سريرية جارية.

 

يقول جيمس كيركلاند، دكتور الطب، الحاصل على الدكتوراه، مدير مركز كيجود للشيخوخة مع تمار تشكونيا، الحاصلة على الدكتوراه، والمؤلفة الرئيسية للدراسة في مايو كلينك: "رغم أن استخدام اللقاح آخذ في الازدياد، فإن الأدوية المحللة للشيخوخة قد تكون مفيدة لمن لا يستطيعون تلقي اللقاح، وخاصة للأفراد الأكبر سنًا في دور رعاية المسنين المصابين بأمراض مصاحبة أو مشاكل مناعية". تشير الدراسة إلى أن الأدوية المحللة للشيخوخة يمكنها أيضًا تحسين استجابة كبار السن للقاحات ومساعدتهم على محاربة الالتهابات البكتيرية والفيروسية الأخرى.

 

تم تقديم الدعم للبحث من قبل المعاهد الوطنية للصحة؛ وصندوق كونور؛ وروبرت جاي. وتيريزا دبليو. رايان؛ وروبرت بي. وأرلين آر. كوجود؛ ومؤسسة نوابِر؛ ومعهد العلوم السريرية والتحويلية في جامعة مينيسوتا؛ وفريق الاكتشاف الطبي لبيولوجيا الشيخوخة؛ والجائزة 10 من صندوق إيرين دايموند/ الاتحاد الأمريكي لأبحاث الشيخوخة في مرحلة ما بعد الدكتوراه، بالإضافة إلى دعم رئيس فيسلر لامبيرت في دراسات الشيخوخة، وجائزة الاتحاد الأمريكي لأبحاث الشيخوخة لأعضاء هيئة التدريس المبتدئين.

 

###

 

نبذة عن مايو كلينك

 

مايو كلينك هي مؤسسة غير ربحية تلتزم بالابتكار في الممارسات السريرية والتعليم والبحث وتوفير التعاطف والخبرة لكل مَن يحتاج إلى الاستشفاء والرد على استفساراته. لمعرفة المزيد من أخبار مايو كلينك، تفضَّل بزيارة شبكة مايو كلينك الإخبارية. للحصول على معلومات حول فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19)، بما في ذلك أداة تتبع خريطة فيروس كورونا في مايو كلينك، التي لديها توقعات لمدة 14 يومًا حول توجهات فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19)، تفضل بزيارة مركز مايو كلينك لموارد فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19).

 

جهة الاتصال الإعلامية:

 

بوب نيليس، مسؤولة العلاقات العامة لدى مايو كلينك، [email protected]



Filters close

Showing results

110 of 5872
Released: 24-Jun-2021 4:55 PM EDT
Virus that causes COVID-19 can find alternate route to infect cells
Washington University in St. Louis

The virus that causes COVID-19 normally gets inside cells by attaching to a protein called ACE2. Researchers at Washington University School of Medicine in St. Louis have found that a single mutation confers the ability to enter cells through another route, which may threaten the effectiveness of COVID-19 vaccines and therapeutics designed to block the standard route of entry.

Newswise: Is it a Virus or Bacteria? New Tech Rapidly Tests for COVID-19 and More
Released: 24-Jun-2021 3:05 PM EDT
Is it a Virus or Bacteria? New Tech Rapidly Tests for COVID-19 and More
Homeland Security's Science And Technology Directorate

S&T is preparing for future outbreaks/pandemics by investing in a new tech that can quickly discriminate between bacterial and viral infections so that the U.S. can triage patients and plan a response without delay.

Released: 24-Jun-2021 12:30 PM EDT
A tecnologia de IA e ECG pode descartar rapidamente a infecção por COVID-19, concluiu o estudo da Mayo Clinic
Mayo Clinic

A inteligência artificial (IA) pode oferecer uma maneira de determinar com precisão se uma pessoa não está infectada com a COVID-19. Um estudo retrospectivo internacional descobriu que a infecção pelo SARS-CoV-2, o vírus que causa a COVID-19, cria mudanças elétricas sutis no coração. Um eletrocardiograma (ECG) habilitado com IA pode detectar essas alterações e, potencialmente, ser usado como um teste de triagem rápido e confiável para descartar a infecção por COVID-19.

Released: 24-Jun-2021 12:10 PM EDT
妙佑医疗国际(Mayo Clinic)的研究发现,AI赋能的心电图技术有可能迅速排除COVID-19感染
Mayo Clinic

AI (人工智能)有可能提供准确判断一个人未感染COVID-19(2019冠状病毒病)的方法。一项国际回顾性研究发现,如果感染了导致COVID-19的SARS-CoV-2病毒,患者的心脏会产生微妙的电学变化。AI赋能的心电图(EKG)可以检测到这些变化,并有望被用于进行快速、可靠的COVID-19筛查检测,以排除COVID-19感染。

Newswise: 200421_Felgner_3205_sz-2-768x496.jpg
Released: 24-Jun-2021 11:50 AM EDT
UCI Professor Wins Spain’s Prestigious Princess of Asturias Award for Scientific Research
University of California, Irvine

Irvine, Calif., June 24, 2021 — Philip Felgner, Ph.D., professor in residence of physiology & biophysics at the University of California, Irvine, is one of seven scholars worldwide to win Spain’s prestigious Princess of Asturias Award for Technical and Scientific Research in recognition of their contributions to designing COVID-19 vaccines.

Released: 24-Jun-2021 11:00 AM EDT
New protein engineering method could accelerate the discovery of COVID-19 therapeutics
University of Michigan

Discovering and engineering nanobodies with properties suitable for treating human diseases ranging from cancer to COVID-19 is a time-consuming, laborious process.

Newswise: Decoding humans’ survival from coronaviruses
Released: 24-Jun-2021 11:00 AM EDT
Decoding humans’ survival from coronaviruses
University of Adelaide

An international team of researchers co-led by the University of Adelaide and the University of Arizona has analysed the genomes of more than 2,500 modern humans from 26 worldwide populations, to better understand how humans have adapted to historical coronavirus outbreaks.

access_time Embargo lifts in 2 days
Embargo will expire: 29-Jun-2021 4:00 PM EDT Released to reporters: 24-Jun-2021 10:35 AM EDT

A reporter's PressPass is required to access this story until the embargo expires on 29-Jun-2021 4:00 PM EDT The Newswise PressPass gives verified journalists access to embargoed stories. Please log in to complete a presspass application. If you have not yet registered, please Register. When you fill out the registration form, please identify yourself as a reporter in order to advance to the presspass application form.

Newswise: COVIDLockdownSimulations.jpg
Released: 24-Jun-2021 10:00 AM EDT
Pandemic Air Quality Affected By Weather, Not Just Lockdowns
Washington University in St. Louis

Using a diverse set of tools, the lab of Randall Martin shows how the pandemic did – or didn’t – affect levels of particulate matter during COVID lockdowns.

Released: 24-Jun-2021 6:05 AM EDT
Longest known SARS-CoV-2 infection of nearly 300 days successfully treated with new therapy
University of Bristol

An immunocompromised individual with the longest known PCR confirmed case of SARS-CoV-2 infection, lasting more than 290 days, has been successfully treated with two investigational monoclonal antibodies (laboratory engineered antibodies). Clinicians and researchers from the University of Bristol and North Bristol NHS Trust (NBT) worked closely to assess and treat the infection and want to highlight the urgent need for improved access to treatments for such people with persistent SARS-CoV-2 infection.


Showing results

110 of 5872

close
1.50478